Algemene voorwaarden

 

ARTIKEL 1: FACTUREN - BETALING

De facturen zijn onmiddellijk te betalen.
De goederen die niet betaald zijn, blijven eigendom van FRACTIFIX BV. Wanbetaling tegen vervaldag brengt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een intrest op van 0,8% per maand. Daarenboven zal een schadevergoeding verschuldigd zijn van 15 %, met een minimum van 40 euro. FRACTIFIX BV behoudt zich het recht voor in geval van wanbetaling, tevens een schadeloosstelling te vorderen voor invorderingskosten. Het betreft de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten van invordering, alsook een redelijke schadeloosstelling voor alle relevante invorderingskosten veroorzaakt door betalingsachterstand zoals bepaald door de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties.

ARTIKEL 2: BEVOEGDHEID

In geval van betwisting is enkel de vrederechter van het kanton Mol / de rechtbanken van het arrondissement Turnhout bevoegd om kennis te nemen van het geschil.

ARTIKEL 3: KLACHTEN

Klachten zijn niet ontvankelijk dan wanneer zij bij aangetekend schrijven en binnen de acht dagen na levering kenbaar worden gemaakt.

ARTIKEL 4: GEBREKEN

De zichtbare gebreken zijn gedekt door de aanvaarding van de bestelde en geleverde goederen. Gebeurlijke gebreken aan een deel van de geleverde goederen, geven niet het recht tot afkeuring van de gehele partij. In ieder geval dienen gebeurlijke gebreken tegensprekelijk te worden vastgesteld, zoniet kan FRACTIFIX BV niet aansprakelijk worden gesteld.

ARTIKEL 5: OFFERTES

De offertes van FRACTIFIX BV zijn aan herziening onderhevig wanneer de prijzen van de goederen bij de leverancier stijgen. De offertes gelden slechts indien zij worden aanvaard binnen een termijn van 14 dagen. Ook verpakkingen en vervoer zijn ten laste van de klant.

ARTIKEL 6: LEVERINGSVOORWAARDEN

De overeengekomen leveringstermijnen worden steeds in de mate van het mogelijk nageleefd. Zij zijn echter niet bindend en gelden slechts als aanwijziging en streefdoel. De leveringstermijn is onder voorbehoud van onvoorziene verhindering. zoals vertraging buiten de wil van FRACTIFIX BV door daden van derden of vanwege machinebreuk, problemen met transport en in ieder geval van overmacht die de uitbating FRACTIFIX BV zou kunnen overkomen. Een gebeurlijke laattijdige levering mag in geen geval aanleiding geven tot vernietiging van de overeenkomst of de weigering van de bestelling. De goederen reizen op risico van de opdrachtgever, zijn lastgever of de vertegenwoordigde. Verkochte goederen kunnen niet worden omgeruild of terug genomen.

ARTIKEL 7: AUDIO OPNAME

Voor interne trainingsdoeleinden worden de telefoongesprekken opgenomen.

 

ALGEMENE SERVICE VOORWAARDEN VOOR GOEDEREN en DIENSTEN VERKOCHT DOOR FRACTIFIX BV

Deze algemene servicevoorwaarden zijn louter ter informatie opgemaakt voor de eindklant en verdeler.

1. Garantie bepaling voor nieuwe batterijpacks
Ongeacht de aanspraken ten opzichte van de verkoper, kan de consument (klant) aanspraak maken op 24 maanden wettelijke garantie.
Wanneer het nieuw batterijpack binnen de 24 maanden na aankoop een defect vertoont als gevolg van productie- en/of materiaalfouten, zal de fabrikant naar eigen keuze het apparaat kosteloos repareren of vervangen door een ander apparaat volgens de laatste stand van de techniek. Enkel geldig voor producten verkocht aan particulieren vanaf 1januari 2005, In geval van delen die aan slijtage onderhevig zijn (capaciteit, oplaadconnectors, bevestigingspunten, ea), geldt deze garantie bepaling voor een periode van 6 maanden na aankoopdatum.
2. Garantie bepaling voor gereviseerde batterijpacks en toestellen waarin de batterij werd vervangen

Ongeacht de aanspraken ten opzichte van de verkoper, kan de consument (klant) aanspraak maken op 12 maanden wettelijke garantie.

Wanneer het gereviseerd batterijpack binnen de 12 maanden na revisie een defect vertoont als gevolg van productie- en/of materiaalfouten, zal FRACTIFIX BV naar eigen keuze het apparaat kosteloos repareren of vervangen door een ander apparaat volgens de laatste stand van de techniek. Enkel geldig voor producten verkocht aan particulieren vanaf 1januari 2005, In geval van delen die aan slijtage onderhevig zijn (capaciteit, oplaadconnectors, bevestigingspunten, ea), geldt deze garantie bepaling niet.

3. Garantie bepaling voor herstellingen aan electronica

Ongeacht de aanspraken ten opzichte van de verkoper, kan de consument (klant) aanspraak maken op 24 maanden wettelijke garantie.

Wanneer het electronica onderdeel binnen de 24 maanden na reparatie een defect vertoont als gevolg van productie- en/of materiaalfouten, zal FRACTIFIX BV naar eigen keuze het apparaat kosteloos repareren of vervangen door een ander apparaat volgens de laatste stand van de techniek. Enkel geldig voor producten verkocht aan particulieren vanaf 1januari 2005, in geval van delen die aan slijtage onderhevig zijn, geldt deze garantie bepaling niet. Voor electronica onderdelen die beschadigd geraken na de herstelling door foutief gebruik (kortsluiting, verkeerde aansluiting), geldt deze garantie bepaling niet.

4. Garantie bepaling voor herstellingen aan smartphones, tablets, smartwatches, laptops, PC’s

Ongeacht de aanspraken ten opzichte van de verkoper, kan de consument (klant) aanspraak maken op 24 maanden wettelijke garantie.

Wanneer het apparaat binnen de 24 maanden na reparatie een defect vertoont als gevolg van productie- en/of materiaalfouten, zal FRACTIFIX BV naar eigen keuze het apparaat kosteloos repareren of vervangen door een ander apparaat volgens de laatste stand van de techniek. Enkel geldig voor producten verkocht aan particulieren vanaf 1januari 2005, in geval van delen die aan slijtage onderhevig zijn, geldt deze garantie bepaling niet. Voor smartphones, tablets, smartwatches, laptops, PC’s die beschadigd geraken na de herstelling door foutief gebruik, kortsluiting, geldt deze garantie bepaling niet.

5. Deze garantie is niet van toepassing voor zover het defect aan het apparaat het gevolg is van onoordeelkundig gebruik en/of het niet in acht nemen van de informatie zoals vermeld in de gebruiksaanwijzing (valschade en vochtschade).
6. Alle herstellingen die FRACTIFIX BV extern laat behandelen gebeurd door geautoriseerde service centers.
7. Deze garantie geldt niet voor diensten die zijn uitgevoerd door derden, niet geautoriseerde service centers of door de klant zelf (zoals installatie, configuratie, software-downloads. overdracht van virussen op een gsm toestel), Gebruiksaanwijzingen en eventueel op aparte informatiedragers meegeleverde software zijn eveneens van deze garantie uitgesloten.
8. Als garantiebewijs geldt enkel een aankoopbon of aankoopfactuur met vermelding van de aankoopdatum. Handgeschreven documenten worden niet aanvaard.
9. Deze garantie geldt voor goederen en diensten die gekocht werden in ons winkelpunt. De garantie wordt verleend door de fabrikant.
10. Voor zover het niet om een garantiegeval gaat, behoudt de verkoper/fabrikant zich het recht voor, de klant voor het vervangen of repareren kosten in rekening te brengen.
De garantietermijn wordt niet verlengd of vernieuwd door uitvoering van garantiewerkzaamheden. Met dien verstaande dat de garantie op de uitgevoerde werkzaamheden drie maanden bedraagt. Wettelijke aanspraken van de consument, waaronder tevens begrepen wettelijke aanspraken jegens de verkoper, worden door deze garantie noch uitgesloten, noch beperkt.

11. Eens een apparaat de winkel heeft verlaten, zal bij een defect het toestel ter herstelling worden binnen genomen ( ook is dit dezelfde dag nog ). Het is niet vanzelfsprekend dat het onmiddellijk word omgeruild, aangezien wij niet weten wat er met het toestel gebeurd is.

12.Er wordt geen garantie verleend op:
A) Op software, data, inhoud
B) Op normale slijtage, bij defecten veroorzaakt door ruwe behandeling of ongeoorloofd gebruik
C) Indien het product werd blootgesteld aan vochtigheid (vochtschade)
D) Op mechanische defecten (gebroken displays, valschade, gebogen printplaat. etc)
E) Op elektrische schade (te hoge voltage door gebruik van niet-originele toebehoren, batterij, lader, etc)
F) Wanneer producten werden geopend, aangepast of gerepareerd door niet-geautoriseerde personen/bedrijven.
G) Na de garantie termijn.

13. Prijsopgave
Voor elk toestel dat buiten garantie is vragen wij een prijsbestek indien de herstelkost hoger is dan 30 euro inclusief BTW, De klant zal steeds 3 keuzes hebben t.t.z. : reparatie volgens bestek, retour zonder reparatie met vaste administratieve kosten ten bedrage van 36,30 euro inclusief BTW of vernietigen van het toestel zonder kosten.

14. Verzendkosten
Verzendkosten vallen ten laste van de fabrikant indien het om een garantie reparatie gaat.

15. Onderzoekskosten
Onderzoekskosten worden aan de opdrachtgever in rekening gebracht als er geen akkoord werd gegeven voor de reparatie. Indien de klant opdracht geeft om zijn toestel te laten vernietigen dan zullen er geen kosten in rekening gebracht worden door de geautoriseerde service centers.

16. Oxidatie
Indien het defect aan het toestel te wijten is aan vochtschade zal het toestel buiten de garantieperiode vallen en zullen er administratieve kosten worden aangerekend ten bedrage van 36,3 euro BTW inclusief.